• این بخش به زودی فعال خواهد شد
xلطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید
پربازدیدترین ها
  • مطالب

  • پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴
  • نویسنده: محمدرضا مقیمی

Liz Wetzel
1964
بازدید


درون ذهنیت طراحی من: Liz Wetzel، مدیر طراحی داخلی Buick

به عنوان چهارمین نسل از خانواده اش با شغلی در صنایع خودرو سازی، وتزل در شهر دیترویت متولد و بزرگ شد. بعد از تحصیل در کالج مطالعات خلاق در دیترویت، در بخش مهندسی خودرو های پیشرفته در جنرال موتورز مشغول به کار شد. دیری نگذشت که از مهندسی به طراحی گرایش پیدا کرد و در سال 1997 به عنوان اولین مدیر زن در بخش طراحی جنرال موتورز منسوب شد. او تمام دوران حرفه ای خود را در همان کمپانی گذرانده است و هم اکنون به عنوان مدیر طراحی داخلی Buick، بر طراحی مدل جدید Buick Aventir نظارت دارد.

 اینجا، وتزل، بینش ها، الهامات، و نظرش در مورد دورنمای طراحی در صنایع خودرو سازی را با ما در میان می گذارد.

Liz Wetzel، اولین مدیر زن در بخش طراحی جنرال موتورز

فلسفه ی طراحی شما چیست؟

طراحی بیشتر از پوسته عمق دارد. برای آنکه بتوان طراحی را در آغوش گرفت، باید حل کننده ی مساله می بود، با رویکرد به نیاز های مشتری، نوآوری در محصول و بهبود روند ها. نوآوری و خلاقیت دو اصل مهم در موضوع ارتباط برند هستند. از بند رها کردن خلاقیت، در استودیوی طراحی، کاتالیزور تازه سازی افکار و راه حل ها خواهد بود.

عشق و فلسفه ی طراحی من، خلق محصولاتی است که از لحاظ بصری جذاب، تعریف شده، قابل درک و برای-استفاده-راحت باشند و با مشتری در سطوح احساسی ارتباط برقرار کنند .

به نظر شما کدام بخش از صنایع خودرو سازی به توجه بیشتری برای حل مشکلات طراحی نیاز دارد؟

یکی از جنبه های مهم حرفه ی ما که مردم به اندازه کافی در مورد آن صحبت نمی کنند، مجسمه سازی است. به عنوان یک صنعت، ما بعضی اوقات فقط بر طراحان تمرکز داریم، اما در Buick، که تمام زبان طراحی اش مبتنی بر زیبایی مجسمه وار است، یک تیم عالی برای پردازش سطوح ضروری است. پس مجسمه سازی چه دیجیتال و چه Clay- کاملا بخشی از این حرفه است که زیاد در موردش صحبت نمی شود.

چگونه شما و تیم تان، طراحی را جهت دهی می کنید تا یک تجربه ی خارق العاده یا شاید غیر منتظره- خلق کنید؟

راه هایی که با رانندگان ارتباط برقرار می کنید و از گزینه های موجود در طراحی "test-drive" می گیرید، کدام ها هستند؟ 

تمرکز ما با یک فهم صمیمی از ذائقه و ترجیح مشتریان، و استفاده ی آنان از بخش داخلی خودرو و فناوری آغاز می شود. ما این کار را به چند روش مختلف انجام می دهیم، بیرونی و درونی، شامل پیش بینی تمایلات، سبک زندگی و پژوهش های محصول مصرفی، مکالمه های گروهی و یک-به-یک با مشتریان. روند طراحی ما مبتنی بر تعادلی میان فراست (تیز هوشی)، بصیرت و خیال است.

تازه ترین پروژه هایتان کدام ها هستند؟ از آنها چه چیز آموخته اید؟

ما سال جدید را با پرده برداری از گل-سر-سبد مان Buick Avenir، در نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی شروع کردیم.

از همکاریمان، با همکاران تیم طراحی در استرالیا برای طراحی داخلی Avenir حسابی لذت بردیم. تقریبا 10,000 مایل و 16 منطقه زمانی میان دیترویت و ملبورن وجود دارد. طراحان رندر ها را به اشتراک گذاشتند و از راه کنفرانس های زنده ارتباط برقرار می کردند، بدون اینکه حتی مجبور باشند یک بار مسافرت کنند. تیم آمریکای شمالی داده ها را ایجاد و به تیم استرالیایی ارسال می کردند و خب آنها داده ها را باز تعریف و اجرا می کردند. آنها کار بزرگی انجام دادند و نتیجه حیرت انگیز است.

برای شما، ابزار، گجت، یا فناوری که "باید-داشت" کدام است؟

iPhone برای من ابزاری است که "باید-داشت" و برای من  هم تقویم است، هم دوربین و وسیله ی ارتباطی با تیم و خانواده ام.

از کجا می فهمید که یک طراحی به اتمام و سر انجام رسیده؟ آیا هرگز این اتفاق می افتد؟

یک طراحی وقتی تمام شده است که زمان تمام شده است و آن را تا سطح عالی پیش برده اید.

چه کسی(یا چه چیزی) بیشتر از همه الهام بخش شماست؟ چرا؟

من یک دونده و کوهنورد مشتاق هستم. اینکه امکان بودن در فضای باز و لذت بردن از طبیعت وجود داشته باشد به من کمک می کند تا ذهنم را پاک و خودم را برای روز پیش رو آماده کنم.

بهترین مکان برای کارکردن شما کجاست؟

برای من، بهترین جا استودیوهای Buick است. Holt Ware (مدیر بخش طراحی خارجی Buick) و من، محیطی را بر مبنای اعتماد و قدرتمند شدن پرورش می دهیم، تا خلاقیت و نوآوری بتوانند به حرکت در آیند. ما تیمی خارق العاده و با استعداد داریم که متحد شده تا با طراحی عالی، افق بلند مدت Buick را شکل دهند.

یادداشت نگارنده: این بخش دوم از مجموعه جدید Line//Shape//Space به نام "درون ذهنیت طراحی من است. برای کشف دیدگاه های نزدیک تر و شخصی تر طراحان پیشرو، گوش به زنگ ادامه ی این مجموعه باشید. 

بخش اول 

 متن اصلی این نوشتار را می توانید، اینجا بخوانید. 

نگارنده متن اصلی : Heather Miller

  • محمدرضا مقیمی ،
  • محمدرضا مقیمی ،
  • محمدرضا مقیمی ،
  • طراحی ،
  • طراحی صنعتی ،
  • طراحی ،
  • دیزاین ،
  • دیزاین ،
  • دیزاین ،
  • درون ذهنیت طراحی من ،

نظرات
هنوز نظری ثبت نشده است، شما اولین نفر باشید
نظر